Urząd Gminy Rypin
ul. Lipnowska 4
87-500 Rypin
Od 17 maja 2021 r. do szkół, w systemie hybrydowym, wrócili uczniowie z klas IV - VIII. Zgodnie z ustalonych harmonogramem, w każdym następnym dniu zajęcia w salach lekcyjnych mają różne oddziały klasowe. Nauczyciele ze Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Borzyminie wyszli naprzeciw potrzebom uczniów w zakresie budowania właściwych relacji społecznych w klasie i dobrze się na ten powrót przygotowali. Wiedząc, że zabawa jest najlepszym czynnikiem integracyjnym, na uczniów czekały miłe niespodzianki: gry wzmacniające więzi w zespole oraz budujące poczucie własnej wartości. Uczniowie klasy VI A wspólnie z wychowawcą p. Anną Watkowską postanowili przygotować swoją klasową flagę, bo nic tak nie jednoczy jak wspólne barwy. W czasie zdalnych zajęć rozwijających kreatywność, pracowali nad projektem swoich klasowych barw, ułożyli harmonogram spotkania z wychowawcą. Z niecierpliwością, ale także z wewnętrznymi obawami, spotkali się 19 maja przy wspólnym ognisku. Każdy prezentował przygotowaną przez siebie flagę, opowiadał na nowo o swoich zainteresowaniach, planach i marzeniach. Uczniowie mieli możliwość cieszyć się ze wspólnie spędzonego czasu w atmosferze akceptacji, bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku, a powrót do szkoły okazał się być naprawdę przyjemny.
Uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Borzyminie przystąpili w roku szkolnym 2020/21 do ogólnopolskiego projektu edukacji prozdrowotnej „Zdrowo jem, więcej wiem”, realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy. Projekt skierowany był dla uczniów zerówek i klas I – III szkół podstawowych.
Projekt powstał w trosce o zdrowie młodego pokolenia. Zakłada on, że uczniowie w nieszablonowy sposób zdobędą wiedzę na temat zdrowego stylu życia, a w szczególności wiadomości na temat zdrowego odżywiania i znaczenia aktywności fizycznej na prawidłowe funkcjonowanie organizmu człowieka. Projekt miał charakter szkolnej rywalizacji zespołowej.
Podczas zajęć wykorzystane zostały różne pomoce dydaktyczne takie jak: mapa świata, globus, albumy ze zdjęciami starożytnego Egiptu, tablica prezentująca piramidę zdrowia, rysunki i zdjęcia różnych produktów żywnościowych, owoce do przygotowania zdrowej wody smakowej, butelki różnych wód mineralnych niegazowanych, butelki różnych słodzonych napojów gazowanych i słodzonych wód smakowych, plansze demonstracyjne i karty pracy.
Zajęcia były realizowane w formie krótkich pogadanek i dyskusji, doświadczeń i zabaw, które w prosty sposób przekazywały i utrwalały zdobytą wiedzę. W czasie trwania projektu uczniowie mieli okazję wziąć udział w konkursie tematycznym na najładniejszy rysunek piramidy zdrowia oraz w quizie wiedzy o wodzie. Uczniowie bardzo chętnie pracowali na zajęciach. Z radością wykonywali eksperymenty i doświadczenia. Zajęcia okazały się dla nich bardzo atrakcyjne.
Podczas realizacji ostatniego zadania pod hasłem „Dzielimy się wiedzą - sztuka picia wody”, uczniowie na zajęciach komputerowych wykonali plakaty promujące zwyczaj picia wody, a następnie przygotowali na korytarzu szkolnym wystawę ze swoimi pracami. Zaproszono na nią dzieci z oddziału przedszkolnego oraz uczniów klasy I. Trzecioklasiści wyjaśniali młodszym kolegom rolę i znaczenie wody w organizmie człowieka, a następnie przekazali im na pamiatkę samodzielnie przygotowane znaczki przedstawiające uśmiechniętą kropelkę wody – „Wodusia”.
W czasie trwania projektu uczniowie systematycznie wyrabiali prawidłowe nawyki żywieniowe, które pozwolą cieszyć się im zdrowym i długim życiem.
Nadesłane z SP w Borzyminie.