Urząd Gminy Rypin
ul. Lipnowska 4
87-500 Rypin
KLUB MŁODZIEŻOWY W KOWALKACH - PROJEKT DOFINANSOWANY Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Już od lutego 2022 r. trwają zajęcia Klubu Młodzieżowego w Kowalkach. Szesnaścioro uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kowalkach bierze udział w projekcie. Laboratorium matematyczno-przyrodnicze prowadzą Panie Aneta Rumińska i Dorota Żmudzińska, Treningi komunikacji społecznej Pani Dorota Grudzińska, a wsparcia psychologicznego udziela Pani Monika Wietrzykowska.
Głównym celem jest realizacja podstawy programowej przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
A oto wyjątki z relacji dotyczących realizacji projektu oraz galeria zdjęć:
[…] Wykorzystano zakupioną w ramach projektu pomoc dydaktyczną: KARTY GRABOWSKIEGO. Jest to sprawdzony i skuteczny sposób na naukę tabliczki mnożenia. Młodzież wykorzystała również ALFABET MORSE’A w zadaniach z kodowania oraz wykonała TĘCZOWY EKSPERYMENT Z ROZTWORÓW O RÓŻNEJ GĘSTOŚCI. Dużym zaskoczeniem była zabawa z CIECZĄ NIENEWTONOWSKĄ. W szkole uczy się, że wyróżniamy 3 stany skupienia materii: stały, ciekły i gazowy. Okazuje się, że jest coś pomiędzy! Ciecz nienewtonowska, to substancja, która czasem zachowuje się jak ciało stałe, a czasem jak ciecz […]
Założeniem projektu jest realizacja treści z zakresu podstawy programowej przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Stąd też bohaterem dzisiejszych zajęć był MIKROSKOP... oczywiście CYFROWY. Uczestnicy zajęć oglądali gotowe preparaty oraz zebrali własne próbki, które obejrzeli, zbadali, sfotografowali... Osiem mikroskopów zostało zakupionych w ramach środków projektowych.
[…] Grupa starsza poznała profile glebowe i wykonała własne, JADALNE, z produktów spożywczych. Młodzież zagrała w grę terenową, wyruszając w ekscytującą kosmiczną podróż. Na koniec uczniowie wykonali zadania z kodowania, wykorzystując maty i karty do kodowania.
Na dzisiejszych zajęciach uczniowie zrobili powtórkę z budowy układów SZKIELETOWEGO, ODDECHOWEGO i POKARMOWEGO człowieka. Pracowali również z robotami edukacyjnymi o nazwie GENIBOT […]
Uczniowie zagrali w grę o milion, sklejali bryły w kształcie pączków, przeszli pomyślnie escape room i poznali roboty GENIBOTY. Dzięki nakładce nadbudowali je klockami lego i kodowali z użyciem kart do kodowania, a w wolnej chwili… fotografowali się ze szkieletem człowieka.
[…] Podczas zajęć uczniowie wykonali domowym sposobem żelki w trzech smakach oraz lampę lawę. Szaleni naukowcy, jak o sobie mówili, mogli się przekonać, jakie korzyści daje im mycie zębów. Następnie, metodą origami, robili serca oraz tworzyli różne figury geometryczne z tangramu. Karty Grabowskiego wykorzystali do utrwalania tabliczki mnożenia. Wzięli również udział w turnieju wiedzy matematycznej "1 z 8". Na zakończenie uczestnicy poznali, czym jest kalkowanie i wykorzystali tę metodę do zdobienia koszulki.
Projekt objęty grantem zakłada następujące działania:
• Treningi komunikacji społecznej;
• Indywidualne poradnictwo psychologiczne;
• Laboratorium matematyczno-przyrodnicze;
• Mała Politechnika – warsztaty wakacyjne;
• Mali Architekci – warsztaty budowania z mega klocków;
• Wycieczka do Planetarium w Toruniu i Parku Trampolin;
• Wycieczka do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu;
• Wyjazd do Alpakarni Okalewo;
• Wyjazd do Rypina – seans filmowy i kręgielnia.
Nadesłane przez p. Beatę Nejno.